Pakiet Microsoft Office powinien być każdemu dobrze znany. Używa się go dosłownie wszędzie. W szkołach, w domu oraz w małych, jak i dużych firmach. Kultowe programy wchodzące w skład pakietu bardzo ułatwiają pracę w dużej korporacji i stały się podstawowym narzędziem.
Do czego firmy wykorzystują pakiet Office
Zastosowań programów od Microsoft jest naprawdę dużo. Microsoft Excel pozwala uporać się z dużymi ilościami danych. Operacje na dużych liczbach nie są już dla nikogo problemem. Można powiedzieć, że Excel to taki rozbudowany kalkulator. Bardzo rozbudowany, gdyż można w nim nawet tworzyć proste aplikacje. Ten program jest wykorzystywany przede wszystkim do tworzenia rozmaitych zestawień, porównań oraz statystyk i wykresów, które potem są prezentowane zwierzchnikom w pracy. Możliwości są naprawdę ogromne i opanowanie programu może zająć sporo czasu. Nie bez powodu na studiach ekonomicznych jest przynajmniej kilka przedmiotów poświęconych obsłudze właśnie tej aplikacji.
Kolejnym ważnym programem jest Microsoft PowerPoint. Ta aplikacja pozwala na tworzenie przejrzystych, klarownych prezentacji. To narzędzie bardzo ułatwia przygotowanie pokazu slajdów, zawierającego kluczowe informacje oraz grafikę. Jak wiadomo w korporacjach przygotowywanie przeróżnych zestawień oraz projektów jest codziennością, nikt więc nie wyobraża sobie pracy bez tego programu.
Kolejnym z elementów pakietu Office jest Microsoft Word, czyli edytor tekstowy. Pozwala on na profesjonalne przygotowanie dokumentów tekstowych. Dzięki opcjom zawartym w programie jesteśmy w stanie ustawić wszelkie parametry dotyczące formatowania dokumentu. Wielkość marginesów, odstępy, czcionkę oraz wiele innych elementów.
Alternatywy dla produktów Microsoft
Jeśli chodzi o alternatywy dla tych programów to istnieje jeszcze nieco mniej znany Open office. W ostatnim czasie dużą popularnością cieszy się też rozwiązanie firmy Google. Twórcy najpopularniejszej przeglądarki internetowej stworzyli Google Docs, oferujące podstawowe funkcjonalności znane z programów Microsoftu.